Rep en Roer
Prep - Rep en Roer

Preparatie: Voorbereid zijn op een crisis is cruciaal

Met name het begin van een crisis verloopt vaak chaotisch. Een crisis komt altijd uit onverwachte hoek en verloopt altijd anders dan gedacht. Toch bestaat de beste aanpak van een crisis juist uit een goede voorbereiding. Een crisiscommunicatiestrategie, een persprotocol, goede afspraken over beslislijnen en een voorbereid en goed op elkaar inspelend team, dat zijn allemaal belangrijke elementen om de crisis te overwinnen.

 

Wat doen wij voor u om een crisis te voorkomen?

Wij helpen organisaties die voorbereid willen zijn op mogelijke crisissituaties en reputatieschade. Een greep uit de mogelijkheden:

 

  • Bewustwording van de effecten van reputatieschade voor bestuurders en managers van marketing- en communicatie-afdelingen door middel van workshops of ronde tafel gesprekken.
  • Meting van uw huidige reputatie: hoe staat u ervoor? Wat vinden uw stakeholders van uw organisatie?
  • Advisering en begeleiding van adequaat crisis- en reputatiemanagement en reputatieherstelplannen.
  • Advisering bij dialoogvoering met stakeholders door middel van online reputatiemanagement, zoals webcare en contactstrategie.

 

Meer informatie?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking of een intake-gesprek.

Rep - Rep en Roer

Reparatie: Aanpak van de crisis

Bij een crisis is het van het grootste belang dat u de touwtjes weer in handen krijgt. Dat geeft u namelijk de mogelijkheden om zelf de regie te voeren. Allereerst gaan we praten met belangrijke partijen in en om uw organisatie. Op dit moment kunt u namelijk alle steun gebruiken. Een organisatie weer naar rustig vaarwater leiden lijkt op een militaire operatie. Het crisisteam moet op veel borden tegelijkertijd schaken.

 

Veel mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Daarvoor heeft u een strategische aanpak nodig en overzicht. Ook is het belangrijk om een grondige schoonmaak te houden en te inventariseren wat er nog meer speelt. Wat ligt er onder de puinhopen nog verborgen?

En natuurlijk ook: hoe maakt u een nieuwe start met een reputatieherstelplan?

 

Meer informatie?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking of een intake-gesprek

Roer - Rep en Roer

Roer recht zetten: Terug op de juiste koers

Na een crisis moet u weer op de juiste koers zien te komen en vooral ook daar te blijven. Dat betekent weer goede relaties opbouwen medewerkers, afnemers en andere betrokken partijen. Als er dan heibel is, dan kan uw organisatie tegen een stootje. Dan heeft u ‘reputatievet’ op de botten zitten. Met andere woorden hard aan de slag met reputatiemanagement.

 

Wat doen wij voor u om crisis-proof te worden?

  • Het uitzetten van een koers naar de toekomst
  • Implementeren van de geleerde lessen in het bestaande beleid
  • Plan om te investeren in stakeholdersrelaties
    • Persoonlijk reputatiemanagement voor bestuurders via personal branding en image coaching met workshops en programma’s via The Brand-me

 

Meer informatie?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking of een intake-gesprek.

Rep en Roer

© 2019 Rep en Roer
Crisis- en reputatiemanagement
Kvk 60352396

Rep en Roer
Prep - Rep en Roer
Rep - Rep en Roer
Roer - Rep en Roer
    • The Brand-me

Prep - Rep en Roer
Rep - Rep en Roer
Roer - Rep en Roer
Rep en Roer
Prep - Rep en Roer
Rep - Rep en Roer
Roer - Rep en Roer