Rep en Roer

Hoe voorkom je dat de media hiermee aan de haal gaan?

Haar uiteindelijke missie: de organisatie crisis-proof maken met een opgefriste cultuur.

Over Helmi Geeve

 

Als je een crisis samen oplost, kun je er sterker uitkomen. Zelfs een diamant moet je oppoetsen om het te laten glimmen. Maar je moet het wel doen: zonder wrijving geen glans.

 

Helmi Geeve studeerde communicatiewetenschappen en werkte jarenlang als marketing- en communicatiedirecteur bij uiteenlopende organisaties. Bij haar banen kwam ze voortdurend in bijzondere situaties terecht. Bij het Hilton Hotel in Rotterdam moest ze zalen aan de man brengen, terwijl er een enorme muizenplaag was uitgebroken.

 

Daarna had ze te maken met medici die zich aan patiënten vergrepen en elkaar met snijmessen achterna zaten. Een ziekenhuisfusie, waarbij bewoners in opstand kwamen. En met bedreigingen op terroristisch niveau. Daarbij speelden telkens twee vragen: hoe voorkom je dat de media hiermee aan de haal gaan en hoe los je het zo goed mogelijk op? Helmi bleek goed aan te voelen wat er nodig was en slaagde er snel in om de rust weer terug te krijgen.

 

Inmiddels is Helmi gespecialiseerd in crisis- en reputatiemanagement en personal branding. Haar model is in de praktijk ontstaan door te kijken wat wel werkt en wat niet. Ze heeft daarvoor een aantal beproefde methodes in haar achterzak. Haar kracht zit in strategisch nadenken, de regie nemen en niets aan het toeval overlaten. Ze kan snel de analyse maken, heeft het overzicht en weet intuïtief wat er gedaan moet worden.

 

Als ze het vertrouwen krijgt, dan haalt ze er alles uit wat er in zit. Veel meer dan er strikt genomen van haar wordt gevraagd. Ze houdt ervan om niet langs de geijkte paden haar doel te bereiken, maar een beetje langs het randje te opereren. Met altijd het belang van de organisatie scherp in het vizier.

 

Helmi ruimt de scherven op en geeft een grondig advies voor een nieuwe start en een opgefriste cultuur. Het liefst denkt ze nog een half jaar mee met een reputatieherstelplan en een cultuuraanpak. In het ideale geval is dan de crisis voorbij en heeft ze haar kennis overgedragen aan de organisatie. Haar uiteindelijke missie: de organisatie crisis-proof maken.

Rep en Roer

© 2019 Rep en Roer
Crisis- en reputatiemanagement
Kvk 60352396

Rep en Roer
Rep en Roer