Media monitoring en webcare

Rep en Roer biedt als dienstverlening media monitoring en webcare aan. De reputatie van de organisatie en professional vormt zich tegenwoordig vooral online. Het is voor het publiek heel makkelijk om zich via online kanalen uit te spreken over organisaties en professionals. Daarmee kunnen kleine issues snel heel groot worden en er enorme druk worden uitgeoefend. Sociale media hebben de machtsbalans tussen organisaties en de omgeving verandert. Webcare en monitoring is daarmee een belangrijk onderdeel geworden van het communicatiebeleid. Het is het hart van online reputatiemanagement. Webcare kan een sterke bijdrage leveren aan een positieve beeldvorming over organisaties en professionals.

Via het monitoringssysteem dat Rep en Roer gebruikt, ben je altijd als eerste op de hoogte van de realtime reputatie van jouw organisatie. We meten relevante inzichten over jouw organisatie’s reputatie, branche en stakeholders via online data, social media, print, radio en televisie.

Snelle inzichten in wat er over je gezegd wordt, in welke volume, wat de trends zijn, het sentiment, de kansen maar ook de gevaren zijn belangrijk voor een sterke reputatie. Dankzij deze monitoring tool ben je altijd en overal op de hoogte van berichtgeving van interne en externe stakeholders die van belang zijn.

Wij maken snel handige en overzichtelijke rapportages. We sturen realtime alerts en kunnen tijdens een crisis narrowcasting maken voor interne en externe communicatie. Ook kunnen we interventies doen om negatief sentiment te keren.

Meer informatie?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking of een intake-gesprek.

Workshops crisis- en reputatiemanagement door Helmi Geeve
Personal Branding by Rep en Roer